Thursday 22 February 2024

"Franquin's morsomme verden"-kuvert (Interpresse, 1981)

 


Jeg kiggede i en af skufferne i min gamle reol, som jeg fik, da jeg var 10, og der ligger jo alskels godter fra min tid som tegneseriesamler (nej, der bli'r sgu aldrig ryddet op i de skuffer!). Måske ikke de mest sjældne sager, men alting bliver jo hel- og halvsjældent, jo længere tid der går. Blandt andet kuverter og blad- og albumkataloger. EDIT: Jeg har allerede bragt flere af disse indlæg her på bloggen; Jeg postede dem først ovre på facebook, og dette indlæg er i virkeligheden det første. De er bragt lidt hulter til bulter her på bloggen. Den ærede læser overlever forhåbentligt dette rod!

Når man fik brev fra Interpresse, var der ofte logoer og figurer fra udgivelserne på. Her er en af de cooleste, jeg husker at have fået: "Franquin's morsomme verden". Jeg behøver næppe nævne, at Franquin lavede Splint og Co., Vakse Viggo, Spirillen, og Sjarly. Jeg kan dog ikke huske, hvad der rent faktisk var i kuverten - ud over, at der stadig ligger en svarkuvert i. Måske et album som reklame for et abonnement?



(Franquin-kuvert scannet i 300 dpi / svarkuvert i 150 dpi)

No comments:

Post a Comment